loading...
سریال ها
محمد بازدید : 84 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

دروغ گفتن کافی است

به نظر می‌رسد که در گاتم سیتی آشوب تازه‌ای به پا شده. خب این اتفاقی غیرطبیعی نیست که اگر بود دیگر بروس وین نیازی نداشت لباس خفاش به تن کند و شب‌ها به شکار خلافکارها بپردازد. اما گویا این بار قضیه متفاوت است. تریلر با سکانسی از یک صحنه قتل شروع می‌شود. صحنه قتلی که در آن صورت مقتول با نوار چسب پوشانده شده و روی نوار چسب نوشته شده «دروغ بسه». حالا اینکه چه کسی این عبارت را نوشته و روی سخنش با چه کسی بوده، بحث دیگری است.

 

با جیم گوردون جدید آشنا شوید

جفری رایت قرار است نقش جیم گوردونی را در فیلم The Batman بازی کند که هنوز رئیس اداره پلیس گاتم نشده. براساس شواهد جیم گوردون فیلم مت ریوز، یکی از کاراگاه‌های GCPD به حساب می‌آید و از فردی به نام پیت سَوِیج دستور می‌گیرد. فردی که وظیفه ایفای نقشش را هنرپیشه سریال چرنوبیل، یعنی الکس فرنز برعهده دارد.

 

قتل‌ها توسط چه کسی انجام شده؟

در همان ابتدای تریلر، گوردون کارتی را در صحنه قتل پیدا می‌کند که رویش نوشته شده: «از طرف یک دوست مخفی. کی؟ هنوز ایده‌ای نداری؟ خب بیا با هم یک بازی بکنیم، فقط من و تو». جملاتی که گوردون برای بتمن می‌خواند، به خوبی نشان می‌دهد که قاتل کسی نیست جز ریدلر؛ شخصیتی که نقشش توسط پائول دینو ایفا می‌شود. با این حال، طبق گفته مت ریوز این اولین رویارویی پلیس با جنایات ریدلر است و نه گوردون و نه بتمن از حضور چنین فردی در گاتم خبر ندارند.

 

سرنخ‌های داخل کارت به کجا می‌رسند؟

ریدلر به خاطر سرنخ‌های رمزآلودی که همیشه از خود باقی می‌گذارد معروف است. در همان کارتی که گوردون از روی جسد برمی‌دارد نوشته شده: دروغگوها موقع مرگ چه می‌گویند؟ خب می‌شود حدس زد که پاسخ این سوال «حقیقت» باشد. اما این حقیقت در مورد چیست؟

 

دروغ‌

یکی از پیام‌هایی که ریدلر در صحنه جرم به جا گذاشته، روزنامه‌ای است که رویش نوشته شده «دروغ». اخبار این روزنامه در مورد فردی به نام «دان» است؛ قاضی یا دادستانی که توسط ریدلر به قتل رسیده. با این حال، با توجه به متن روزنامه‌ها می‌شود حدس زد که دان یک قاضی معمولی نبوده و رسانه‌های بسیاری اخبار و حواشی مربوط به او را دنبال می‌کردند. اخباری که به عقیده ریدلر بر اساس یک مشت دروغ نوشته شده‌اند.

 

دستگیر شدن مارونی

به نظر می‌رسد دان درگذشته در دستگیری سال مارونی نقش داشته.

 

قصه فیلم به گذشته بتمن نمی‌پردازد

بله، درست خواندید. فیلم مت ریوز در مورد گذشته بتمن نیست. بلکه دو سالی می‌شود که بروس نقاب خفاش به صورت می‌زند و روابط نسبتا نزدیکی هم با اداره پلیس گاتم برقرار کرده.

 

رئیس پلیس گاتم از فاصله نزدیک

همانطور که گفتم در حال حاضر نقش رئیس اداره پلیس گاتم را فردی به نام سویج برعهده دارد. در این سکانس به خوبی می‌توانید او را ببینید که در حال گزارش دادن به رسانه‌ها در مورد قتل دان است.

 

چشمان سیاه بروس

درست در لحظه سخنرانی سویج، بروس را می‌بینیم که با صورتی پوشیده و چشمانی سیاه شده به گزارش او گوش می‌دهد. چه چیزی باعث شده که او با چنین ظاهری در ملا عام ظاهر شود؟ ریدلر از راز بزرگی پرده برداشته؟

 

آلفرد جدید

اندی سرکیس یا همان بهتر است بگویم گالم مشهور سینما، نقش آلفرد پنی‌ورث را در فیلم The Batman مت ریوز بازی می‌کند. البته شاهد حضور او در تریلر نبودیم. اما صدایش را که با کنایه به بروس می‌گفت «برای خودت یک سلبریتی شدی» شنیدیم.

 

غار بتمن

در جریان تریلر، تصویر مختصری از غار بتمن هم دیدیم. اما با توجه به شمایلش، می‌شود گفت که این بار با بت‌کیوی کاملا متفاوت نسبت به گذشته طرف هستیم. چراکه به نظر می‌رسد رابرت پتینسون حوصله رفت و آمد‌های اضافه را نداشته و صرفا با ایجاد تغییراتی در بخش نه چندان شلوغ عمارت وین، غار خلوت خودش را به وجود آورده.

 

خاکسپاری دان

اگر هنوز باور ندارید که دان یک چهره خاص در شهر گاتم بوده، به نظرم یک نگاه به ابعاد مراسم خاکسپاری او بیندازید تا نظرتان عوض شود.

 

پیامی برای بتمن

مراسم خاکسپاری دان هم بدون دردسر برگزار نمی‌شود. چراکه در وسط برگزاری مراسم، خودرویی که علائم عجیبی رویش نقاشی شده، وارد سالن می‌شود. فردی که به نظر می‌رسد قصد منفجر کردن خود را دارد از ماشین پیاده شده و به عبارت «To The Batman» که روی سینه‌اش نوشته شده اشاره می‌کند. نظر بروس هم به این موضوع جلب می‌شود، فقط مسئله اینجاست که برای واکنش نشان دادن لباس خفاش به تن ندارد.

 

زن گربه‌ای

در جریان تریلر توانستیم نگاهی هم به زن گربه‌ای زویی کراویتز بیندازیم. آن‌ هم در حال دزدی از عمارتی که شباهت زیادی به یک موزه دارد. لباس کراویتز، دست ساز به نظر می‌رسید و ظاهر آنچنان جذابی نداشت. دلیلش را هم مت رویز توضیح داده. به گفته کارگردان فیلم، در The Batman سلینا کایل هنوز لقب زن گربه‌ای را روی خودش نگذاشته و قصه تبدیل شدنش به این کاراکتر را خواهیم شنید.

 

پنگوئن؟

براساس گفته‌های مت ریوز، آزواد کابل‌پاد که کالین فرل قرار است نقشش را بازی کند نیز هنوز سلطنت جرم و جنایت خودش را به راه نینداخته و از اینکه دیگران پنگوئن صدایش کنند، متنفر است. تصویری هم از یک مرد نسبتا چاق در تریلر وجود دارد که به عقیده بسیاری او پنگوئن است. اگر این کاراکتر واقعا پنگوئن باشد، مت ریوز باید از تیم گریم و چهره‌پردازیش واقعا تشکر کند.

 

اگر به دنبال عدالت می‌گردی، چشمانت را باز کن

در بخشی از تریلر، صدای ریدلر در حالی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «اگر تو خود عدالت هستی، لطفا دروغ نگو. قیمت چشمان بسته‌ات چقدر است؟» این مونولوگ ریدلر احتمالا به نظام فاسد عدالت کیفری گاتم اشاره دارد و از بتمن می‌خواهد که چشمانش را به روی گناهان قاضیان و افسران پلیس نبندد.

 

دعوایی در اداره پلیس

با اینکه به نظر می‌رسد اداره پلیس گاتم با بتمن همکاری می‌کند، اما اینطور نیست که آن‌ها همه جوره با شوالیه تاریکی موافق هستند. سکانسی که از دعوای بتمن با افسران پلیس در تریلر دیدیم نیز این را ثابت می‌کند. اما باید ببینیم که واقعا مشکل بر سر چه بوده.

 

بتمن در مقابل زن‌گربه‌ای

با توجه به تریلر می‌توان گفت که بتمن و زن گربه‌ای هم هنوز خیلی درست با هم آشنا نشده‌اند. چراکه به نظر می رسد حین عملیات دزدی از موزه بتمن سر می‌رسد و از آنجایی که سلینا هم اهل کوتاه آمدن نیست، با او درگیر می‌شود.

 

دار و دسته جوکر؟

در آخرین لحظات تریلر، گروهی از خلافکاران را می‌بینیم که صورت‌‌هایشان را با رنگ‌های سفید و مشکی، مثل یک دلقک رنگ کرده‌اند. عده‌ای بر این باورند که این افراد جزو دار و دسته جوکر هستند. اما از آنجایی که خود جوکر در فیلم حضور ندارد، احتمال می‌دهم که این افراد از اعضای گروه پنگوئن باشند.

 

انعکاس زودیاک

چیزی که در تریلر نظر بسیاری از طرفداران را جلب کرد، ظاهر تازه ریدلر بود. به نظر می‌رسد فردی که در ابتدای تریلر در حال پیچیدن چسب روی صورت یک جنازه است، شخص ریدلر باشد. اما این کاراکتر به هیچ وجه کت شلوار سبز رنگ همیشگی این ریدلر را بر تن ندارد و ظاهرش شباهت زیادی به زودیاک پیدا کرده. برای همین ممکن است این سوال برایتان پیش آید که شاید این کاراکتر «هاش» باشد. از آنجایی هم که هویت این دو کاراکتر در کمیک‌ها و انیمیشن‌های اخیر دی‌سی، نزدیکی عجیبی به هم پیدا کرده‌اند، احتمال وجود هاش نیز در فیلم قوت گرفته.

 

پتینسون می‌تواند بتمن خوبی باشد؟

شاید مهمترین لحظه برای طرفداران بتمن، لحظه‌ای بود که پتینسون با یک کمبوی ۱۱ تایی بی‌نقص، یکی از خلافکاران شهر را نقش بر زمین کرد. این لحظه برای خیلی‌ها جذاب بود. اما این قضیه ریشه داستانی هم دارد. براساس گفته‌های مت ریوز، بتمن برای مردم گاتم هنوز به یک سمبل امید تبدیل نشده. بلکه برعکس، مردم از او می‌ترسند و می‌دانند که او آمده تا شهر را از گناه پاک کند.

 

یک ماشین جدید

ماشین جدید بتمن یک طراحی واقعی‌تر و فوق‌العاده جذاب دارد. اما باید ببینیم که عملکردش نیز مثل ظاهرش خوب است؟

خب این هم ۲۲ نکته‌ای که از تریلر فیلم The Batman بیرون کشیدیم. نظرتان در مورد تریلر چیست؟ به نظرتان مت ریوز می‌تواند یک فیلم خوب از شخصیت بتمن تحویلمان دهد؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی و دانلود جدیدترین سریال های جهان از وبلاگ سریال ها | دانلود فیلم , دانلود سریال , دانلود رایگان فیلم جدید , دانلود فیلم با دوبله فارسی , دانلود فیلم و سریال با زیرنویس فارسی چسبیده از رسانه سریال ها | فیلم ها Movie; سریال ها Series; انیمیشن ها Animation
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 161
  • بازدید سال : 935
  • بازدید کلی : 5,915