loading...
سریال ها
محمد بازدید : 101 شنبه 24 آبان 1399 نظرات (0)

درباره سریال The Mandalorian

مندلورین (انگلیسی: The Mandalorian‎) که به نام جنگ ستارگان: مندلورین نیز شناخته میشود یک مجموعه اینترنتی آمریکایی به سبک وسترن فضایی است که در سرویس استریم دیزنی+ پخش خواهد شد. این مجموعه در دنیای خیالی جنگ ستارگان ساخته جرج لوکاس اتفاق می‌افتد و خط زمانی این سریال پنج سال پس از بازگشت جدای و بیست و پنج سال قبل از نیرو برمی‌خیزد قرار دارد. سریال با نظر مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بود و به خصوص شخصیت بیبی یودا بسیار مورد توجه قرار گرفت. سریال ماندالوریان  محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن ، علمی تخیلی می‌باشد و به کارگردانی در سال 2019 ساخته شده است. در سریال ماندالوریان  بازیگرانی چون Carl Weathers، Gina Carano، Pedro Pascal، Rio Hackford، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

محمد بازدید : 102 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)

درباره سریال His Dark Materials

سریال نیروی اهریمنی او محصول کشور انگلستان و در ژانر خانوادگی ، درام می‌باشد و به کارگردانی در سال 2019 ساخته شده است. در سریال نیروی اهریمنی او بازیگرانی چون Amir Wilson، Andrew Scott، Dafne Keen، Kit Connor، و... به ایفای نقش پرداخته اند. نیروی اهریمنی‌اش (انگلیسی: His Dark Materials‎) سریال ماجراجوئی بریتانیایی است که بر پایهٔ مجموعه رمان‌هایی با همین نام از فیلیپ پولمن ساخته شده است. این سریال به تهیه‌کنندگی نیو لاین سینما، جین ترانتر و جولی گاردنر برای بی‌بی‌سی وان تولید می‌شود. قبل از پخش سراسری فصل نخست، این مجموعه برای فصل دوم و مشتمل بر ۸ قسمت مجوز ساخت گرفته است.

محمد بازدید : 361 چهارشنبه 14 آبان 1399 نظرات (0)

درباره سریال Hawkeye

طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، دیزنی در حال کار بر روی سریالی برای Hawkeye (شاهین‌چشم) است که جرمی رنر در آن باری دیگر شخصیت کلینت براتون را به تصویر می کشد، این سریال توسط سرویس استریم Disney+ منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه کماندار بزرگ دنیای سینمایی مارول قرار است صاحب ﺍﺳﭙﯿﻦﺁف انفرادی خودش شود، ظاهرا او قصد دارد جایگاه خودش را به کیت بیشاپ (Kate Bishop) بدهد، کـه اصلا عجیب نیست. وقتی که فیلم Avengers: Endgame (ﺍﻧﺘﻘﺎﻡﺟﻮﯾﺎﻥ: پایان بازی) پا به گیشه بگذارد، دنیای سینمایی مارول (MCU) وارد یک عصر جدید خواهد شد. این فیلم به روایت حوادث بعد از اتفاق های Avengers: Infinity War می پردازد و به داستان ده ساله ای که فیلم Iron Man (مرد آهنی) در سال ۲۰۰۸ آن را شروع کرد پایان می دهد. انتظار می رود که در نتیجه، شاهد خروج شخصیت های قدیمی از MCU باشیم، بعضی از قهرمان ها هم قرار است صاحب سریال های انفرادی خودشان شوند. 

محمد بازدید : 212 جمعه 09 آبان 1399 نظرات (0)

درباره سریال The Lord of the Rings

ارباب حلقه‌ها (به انگلیسی: The Lord of The Rings) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط پاتریک مک‌کی و جان دی. پاین برای آمازون ساخته خواهد شد. این مجموعه برگرفته از مجموعه داستان‌های فانتزی جی. آر. آر. تالکین یعنی ارباب حلقه‌ها است. تولید فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها در سال ۲۰۲۰ و تاریخ پخش آن از سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

محمد بازدید : 182 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

درباره سریال Barbarians

سریال Barbarians داستان جنگ معروف توتوبورگ والد میان قبایل آلمانی و امپراطوری روم را روایت می‌کند. با توجه به آنچه در تیزر می‌بینیم، این سریال بودجه ساخت بالایی داشته و شامل جنگ‌های گسترده با تعداد نفرات بالا می‌شود. Gaetano Aronica، Bence Ferenczi، Jeanne Goursaud،‌ Tibor Milos Krisko، Jeremy Miliker، Laurence Rupp، David Schütter، Bernhard Schütz و Eva Verena Müller از جمله بازیگران این سریال هستند.

محمد بازدید : 106 یکشنبه 27 مهر 1399 نظرات (0)

درباره سریال The Undoing

سریال The Undoing داستان گریس و جاناتان فریزر که در حال زندگی کردن در تنها زندگی‌ای که تاکنون برای خودشان خواسته‌اند، را دنبال می‌کند. بااین‌حال، یک شب با وقوع یک مرگ و زنجیره‌ای از افشاگری‌ها و اتفاقات ترسناک، باعث تغییر همه چیز می‌شود. گریس که یک روان شناس موفق بوده، حالا باید با مصیبتی که در حال گسترش است و همچنین روش‌ها و نصحیت‌هایی که خودش به‌عنوان روان‌شناس به دیگران پیشنهاد می‌داد و اکنون برای وی عمل نمی‌کند، کنار بیاید و آن را پشت سر بگذارد و حالا باید زندگی قبلی خود را کنار گذاشته و زندگی جدیدی برای تنها فرزندش و خانواده‌اش درست کند.

محمد بازدید : 73 شنبه 19 مهر 1399 نظرات (0)

درباره سریال The Haunting of Bly Manor

تسخیرشدگی عمارت بلای (به انگلیسی: The Haunting of Bly Manor)، یک سریال اینترنتی آنتولوژی در ژانر ترسناک فراطبیعی است که توسط مایک فلنگن خلق شده‌است. این سریال، بعد از تسخیرشدگی خانه هیل، فصل دوم مجموعه اینترنتی ترسناک تسخیرشدگی است. هنری توماس، الیور جکسون-کوهن، کیت سیگل، ویکتوریا پدرتی و آملیا ایو ستارگان اصلی سریال هستند. فیلم‌نامه این سریال، اقتباسی آزاد رمان ترسناک سخت‌تر شدن اوضاع نوشته هنری جیمز است که توسط خود فلنگن نوشته شده‌است. تولید تسخیرشدگی عمارت بلای به‌طور رسمی از سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شد و انتظار می‌رود که هالووین سال ۲۰۲۰ توسط نت‌فلیکس منتشر گردد.

محمد بازدید : 81 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

درباره سریال Warrior

سریال مبارز محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن ، تاریخی می‌باشد و به کارگردانی در سال 2019 ساخته شده است. در سریال مبارز بازیگرانی چون Andrew Koji، Dianne Doan، Jason Tobin، Olivia Cheng، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

محمد بازدید : 314 دوشنبه 07 مهر 1399 نظرات (0)

بزرگ‌شده توسط گرگ‌ها (انگلیسی: Raised by Wolves‎) یک مجموعهٔ نمایش خانگی علمی–تخیلی درام آمریکایی است که در ۳ سپتامبر ۲۰۲۰ نمایش آن بر شبکهٔ اچ‌بی‌او مکس آغاز شد. دو قسمت اول توسط ریدلی اسکات، که تولیدکنندهٔ اجرایی سریال است، کارگردانی شده‌است. در سپتامبر ۲۰۲۰، ساخت مجموعه برای فصل دوم به دلیل استقبال بالا تمدید شد.

محمد بازدید : 305 یکشنبه 30 شهریور 1399 نظرات (0)

درباره سریال The Boys

پسرها یک سریال شبکهٔ نمایش خانگی با ژانر ابرقهرمانی است که براساس یک کتاب داستان مصور با همین نام توسط گارت انیس و داریک رابرتسون ساخته شده‌است. این سریال توسط اریک کریپکه برای آمازون ساخته شده‌است، موضوع این سریال در خصوص گروهی است که سعی می‌کنند در برابر ابرقهرمانان فاسدی که از قدرت‌های ابرقهرمانیشان سوءاستفاده می‌کنند ایستادگی کنند.

محمد بازدید : 345 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

درباره سریال The 100

سریال خارجی ۱۰۰ (The 100) سریالی درام، رازآلود و علمی تخیلی، محصول کشور آمریکا است که پخش آن از سال ۲۰۱۴ در شبکه سی‌دابلیو آغاز شده و بازیگرانی چون الیزا تیلور، باب مورلی، ماری اوجروپولوس، لیندزی مورگان، ریچارد هارمون و پیج تورکو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال که اقتباسی آزاد از رمان ۱۰۰ به قلم کاس مورگان محسوب می‌شود، در جشنواره‌های مختلف برنده جوایز متعددی شده که از میان آنها می‌توان به کسب یک جایزه در جشنواره آکادمی فیلم‌های علمی-تخیلی، فانتزی و ترسناک ۲۰۱۵ و کسب دو جایزه در جشنواره فیلم‌های تابستانی آی‌جی‌ان ۲۰۱۵ اشاره کرد. نسخه دوبله فارسی سانسور شده این سریال مهیج و تماشایی را با لینک مستقیم رایگان دانلود کنید.

سریال صد محصول کشور آمریکا و در ژانر درام ، راز آلود می‌باشد و به کارگردانی در سال 2014 ساخته شده است. در سریال صد بازیگرانی چون Bob Morley، Eliza Taylor، Isaiah Washington، Marie Avgeropoulos، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

محمد بازدید : 57 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

فرار از زندان (به انگلیسی: Prison Break) مجموعهٔ تلویزیونی درام آمریکایی ساختهٔ پل شیورینگ است. این سریال از اوت ۲۰۰۵ تا می ۲۰۱۷ در قالب پنج فصل و توسط شبکه رسانه‌ای فاکس پخش شد. داستان آن در مورد دو برادر است که یکی از آن‌ها به خاطر جرم مرتکب نشده به مرگ محکوم شده و دیگری برای نجات برادر خود نقشه‌ای استادانه می‌کشد. تهیه‌کنندگان این سریال شرکت آدلستین پاروز و فاکس قرن بیستم بودند. مت اولمستد، کوین هوکس، مارتی آدلستین، دان پاروز، نیل اچ. موریتز و برت رتنر سازندگان اختصاصی این سریال هستند. هم‌چنین برت رتنر کارگردان اولین قسمت این مجموعه بود. موسیقی این سریال را رامین جوادی ساخت و در سال ۲۰۰۶، نامزد دریافت جایزه امی بهترین موسیقی متن شد.

محمد بازدید : 54 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره سریال The 100 : سریال اکشن و علمی تخیلی «100» یکی از پربیننده ترین سریال های امروزی است.بسیاری از مردم این سریال را به دلیل داستان تکراری،بازیگرهای تازه کار و حتی شبکه ی پخش آن (cw)
دست کم می گیرند اما ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم که این سریال ارزش وقت گران بهای شما را
دارد. با ما همراه باشید.

سریال «100» حال و هوای آخرالزمانی دارد و همانند سریال های این چنینی،شخصیت ها همیشه برای بقای
خود و دیگران می جنگند.

این سریال از رمانی به همین نام ساخته شده است و شخصیت های آن جوانان هستند،به همین دلیل
مخاطبان زیادی پیدا کرده است.

سیاهی مطلق، بین سریال های شبکه CW

سال هاست که cw بر روی سریال های سطح پایین و یکنواخت تمرکز کرده است و همیشه داستان حول
محور نوجوانان دبیرستانی و خوش تیپ و درام های این چنینی می چرخد.با این حال این شبکه با ریزش
بیننده مواجه نشده است.

سریال «100» هم دست کمی از سریال های دیگر این شبکه ندارد زیرا قهرمانان این سریال دختر و پسرهای
جوان هستند اما چی شد که این سریال به عنوان هیجان انگیز ترین و تاریک ترین سریال این شبکه شد؟

اتفاقاتی که در این سریال می افتد بسیار غیر منتظره و غیرقابل تصور است و مخاطبان را به چالش می کشد،دقیقا مانند سریال بازی تاج و تخت.

در نگاه اول شاید توجه شما به این سریال جلب نشود،قاعدتا در قسمت های اولیه شما با کاراکتر ها و محیط آشنا می شوید اما کمی جلوتر متوجه می شوید که این سریال همیشه یک معما در خود دارد و این جوانان هستند که باید رو پای خود ایستاده و برای حل آن و بقای خود بجنگند.داستان سریال به گونه ای است که هیجان آن هیچوقت تمامی ندارد و همیشه مخاطب درگیر آن می شود که به سرعت قسمت بعدی آن را تماشا کند.

طرح کلی داستان سریال The 100

فرض کنید که زمین به مدت سه نسل بر اثر انفجارات هسته ای نابود شده و خالی از سکنه است.هر آنچه
که از بشریت باقی مانده،بر روی یک ایستگاه فضایی به نام آرک زندگی می کنند اما انسان ها نمی توانند
تا ابد آنجا بمانند زیرا با کمبود اکسیژن و غذا مواجه می شوند حتی با اینکه جمیعت کنترل شده و هرکس
می تواند یک فرزند داشته باشد.بزرگان آرک تصمیم می گیرند که 100 جوان زندانی و خلاف کار را به زمین
بفرستند تا مطمئن شوند که زمین از تشعشعات پاک شده و باری دیگر قابل زندگی است.

100 جوانی که کل عمرشان از زمین داستان شنیدند و زمین را از از فضای بیرون مشاهده کردند.کسانی
که تابحال باد به صورتشان نخورده و شنا کردن را تجربه نکردند.علاوه بر تلاش برای بقا،آن ها با خودشان
وارد جنگ می شوند تا بین خود رئیس انتخاب کنند.در حالی که سرشان با این مسائل گرم است ناگهان
متوجه می شوند که آن ها در زمین تنها نیستند…

نکات مثبت سریال The 100

سریال «100» دارای جلوه های ویژه بسیار زیبایی است و داستان آن با گذشت هر فصل جذاب تر می
شود. ریتم داستان آن همیشه تند هست و هیجان خودش را حفظ می کند مانند سریال های این سبکی
حوصله سر بر نمی شود.برای مثال سریال واکینگ دد با جذابیت خاصی شروع به کار کرد اما بعد ها
داستان عادی شد و از هیجان آن به ندرت کم شد.

از دیگر نکات مثبت این سریال این است که لیدر این افراد یا قهرمان داستان همیشه باید تصمیمات
بسیار سختی را بگیرد یعنی از بد و بدتر،بد را انتخاب کند.گاهی اوقات این تصمیمات باعث می شود
که بسیاری از ادم های خوب داستان جان خود را از دست دهند تا عده ای دیگر زنده بمانند.

اگر از کسانی هستید که سریال های شبکه cw را مشاهده نمی کنید و یا به این ژانر علاقه ندارید،
من به شما پیشنهاد می کنم که این سریال را از دست ندهید.

شاید در نگاه اول با کاراکتر های زیادی آشنا شوید و داستان برای شما گنگ باشد اما با مرور زمان
همه چی توضیح داده می شود و هرکدام از این کاراکتر ها اتفاق های بزرگی رقم می زنند.

 

چرا باید سریال علمی-تخیلی The 100 را تماشا کنید؟

با اینکه سریال اکشن/علمی‌-تخیلی «۱۰۰ نفر» (The 100) بیننده‌های زیادی دارد، اما بسیاری هم آن را به خاطر شبکه‌ی سازنده و خط داستانی‌ نه چندان منحصربه‌فردش دست‌کم می‌گیرند.

می‌دانم روی این مقاله کلیک کرده‌‌اید تا برای تماشای سریال «۱۰۰ نفر» (The 100) ترغیب شوید، اما بگذارید از قبل به‌تان هشدار بدهم که ممکن است با خواندن چند جمله‌ی آینده، دلایل کافی برای «تماشا نکردن» این سریال را پیدا کنید و بی‌‌خیال خواندن ادامه‌ی متن شوید، اما به‌تان پیشنهاد می‌کنم صبر پیشه کنید. اول از همه، «۱۰۰» محصول شبکه‌ی سی‌.دبلیو است. بله، همان شبکه‌ای که به‌طرز «جاستین بیبر»‌واری دشمنان و متنفران زیادی دارد. چون برخلاف اینکه برخی از پربیننده‌ترین سریال‌های این روزهای تلویزیون از جمله «سوپرنچرال»، «اَرو»، «فلش» و «خاطرات خون‌آشام» از این شبکه پخش می‌شوند، اما سی‌.دبیلو همیشه به ساختن سریال‌های تین‌ایجری و سطح‌پایین که روی عناصر داستانی کلیشه‌ای و رومانس‌های دبیرستانی و بازیگران خوش‌تیپ تمرکز می‌کند، بدنام شده است. راستش را بخواهید، اگرچه سال‌هاست که سی‌.دبلیو چنین چیزهایی را به تماشاگرانش عرضه می‌کند، اما شبکه هیچ‌وقت به اندازه‌ی کافی با اعتراض یا ریزش بیننده روبه‌رو نشده تا مجبور به تغییر رویه شود. اگر از طرفداران محصولات سی‌.دبلیو باشید تاکنون «۱۰۰» را هم دیده‌اید، اما چگونه می‌توانم به گروه دوم ثابت کنم که «۱۰۰» جزو توده‌ی اصلی سریال‌های این شبکه قرار نمی‌گیرد؟

خب، «۱۰۰» کاملا از قاعده‌ی سریال‌سازی سی‌.دبلیو مستثنا نیست. در اینجا هم قهرمانان داستان دختر و پسرهای جوان هستند و رومانس بخش بزرگی از درام را تشکیل می‌دهد، اما «۱۰۰» با تمام اینها با دیگر ساخته‌های این شبکه فرق می‌کند. یعنی این سریال نه تنها هیجان‌انگیزترین و تاریک‌ترین ساخته‌ی سی‌.دبلیو است، بلکه «۱۰۰» یکی از جذاب‌ترین و بهترین سریال‌های تلویزیون هم است که متاسفانه خیلی از کسانی که از این شبکه خوش‌شان نمی‌آید، آن را هم نادیده می‌گیرند. «۱۰۰» اما برای اینکه جایگاهی که لیاقتش را دارد در تلویزیون پیدا کند، باید از سد دیگری هم عبور می‌کرد. حالا تصور می‌کنیم شما هیچ پدرکشتگی‌ای با شبکه‌ی سی.‌دبلیو ندارید یا حداقل به حرف‌های من در رابطه با اتمسفر و داستان بزرگسالانه‌ی سریال اطمینان می‌کنید، اما کافی‌ است خلاصه‌ی داستانش را برایتان شرح دهم تا دوباره به‌طرز قابل‌درکی در برابر آن جبهه بگیرید: «۱۰۰» درباره‌ی گروهی از دختر و پسرهای جوانی است که باید در دنیای پسا-آخرالزمانی‌شان علیه بزرگسالانی که آنها را در کنترل دارند، شورش کنند.

بله، «۱۰۰» در چارچوپ تنظیمات داستانی «هانگر گیمز» (Hunger Games) و امثال آن قرار می‌گیرد. خب، از آنجایی که کلا فیلم‌های دنباله‌داری که هالیوود در چند سال اخیر براساس داستان‌های «هانگر گیمز»‌وار نوشته، همه ضعیف، کسل‌آور و برخلاف کاراکترهای جوان و چابک‌شان، بی‌حس‌‌و‌حال بوده‌اند، ممکن است «۱۰۰» را هم به راحتی به عنوان نسخه‌ی سریالی آنها دسته‌بندی کنیم. اما چه کار می‌کنید اگر به‌تان بگویم «۱۰۰» کاری می‌کند تا عاشق زیرژانر «جوانان علیه سیستم» شوید! تمام مواردی که «هانگر گیمز» و امثالش وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند، در «۱۰۰» یافت می‌شوند. از کاراکترهای سرحال و جذاب گرفته تا دنیایی اسرارآمیز، ریتم تند و سریع و قرار دادن بی‌وقفه‌ی کاراکترها در موقعیت‌های نفسگیری که تصمیم‌گیری‌‌های سخت‌شان را می‌طلبد.

تمام چیزهای که «هانگر گیمز» و امثالش وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند، در «۱۰۰» یافت می‌شوند
همچنان یک سد دیگر که برای دوست داشتن این سریال باید رد کنید وجود دارد: اپیزود افتتاحیه. به دلیل تعداد زیاد شخصیت‌ها و عجله‌ی سریال در پرداختن به چندین خط داستانی، احتمال اینکه بعد از دیدن قسمت اول، اعطای سریال را به لقایش ببخشید زیاد است، اما کافی است برای دیدن اپیزود دوم برگردید تا متوجه شوید «۱۰۰» از آن سریال‌هایی است که اپیزود به اپیزود قوی‌تر و پیچیده‌تر می‌‌شود و نظرتان را نسبت به خودش تغییر می‌دهد. به خاطر همین است که «۱۰۰» برخلاف تمام چیزهایی که عکسش را نشان می‌دهند به عنوان یکی از بهترین سریال‌های علمی‌-تخیلی تلویزیون شناخته می‌شود و در روزهایی که تقریبا تلویزیون خالی از هرگونه سریال علمی‌-تخیلی قوی و دندانگیری است، «۱۰۰» بهترین چیزی است که می‌توانیم گیر بیاوریم.

یکی از اولین چیزهایی که خیلی زود درباره‌ی سریال می‌فهمید و از خوشحالی نفسی راحت می‌کشید، این است که سریال واقعا از ایده‌ی اولیه‌اش استفاده می‌کند. مسئله این است که فیلم و سریال‌های زیادی هستند که پتانسیل‌شان را هدر می‌دهند. مثلا به قسمت اول و دوم «دونده‌ی هزارتو» (Maze Runner) نگاه کنید. بیدار شدن یک عده نوجوان در یک هزارتوی عظیم که هیولایی مکانیکی در راهروهایش آنها را شکار می‌کند، خبر از یک داستان قوی آخرالزمانی می‌دهد، اما کمی بعد همه‌چیز به درون محدوده‌ی کلیشه و تکرار دوربرگردان می‌زند. «۱۰۰» اما سریالی است که ریتم تندش را حفظ می‌کند و ما را به نقاطی که فکرش را نمی‌کردیم می‌برد.

داستان سریال از جایی شروع می‌شود که حدود یک قرن پیش، جنگی اتمی به نابودی زمین می‌انجامد. چند هزار نفر انسانی که باقی مانده‌اند به سمت ستاره‌ها فرار می‌کنند و در ایستگاهی فضایی به اسم «آرک» ساکن می‌شوند؛ فضاپیمای غول‌پیکری که از ترکیب چندین ایستگاه فضایی دیگر ایجاد شده است. اما یک مشکل وجود دارد. «آرک» فقط یک راه‌حل موقت برای حفظ نژاد بشر بوده و حالا که جمعیت آرک در حال افزایش است، ایستگاه با خطر کمبود اکسیژن روبه‌رو شده است. در همین حین، اگرچه همه باور دارند که زمین غیرقابل‌زندگی است، اما کسی در این رابطه مطمئن نیست. بنابراین سران آرک تصمیم می‌گیرند برای صرفه‌جویی در مصرف اکسیژن برای چند ماهی بیشتر، ‌۱۰۰‌تا از خلافکاران و زندانیان را با استفاده از آخرین فضاپیمای فرودِ آرک به زمین بفرستند. این ۱۰۰ نفر به‌طرز معجزه‌آسایی به مقصد می‌رسند و متوجه می‌شوند زمین قابل‌زندگی است (البته که در غیر این صورت سریالی وجود نداشت). خیلی زود تمام مجرمان جوان که شامل دزدان خرده‌پا، قاتل و زندانیان سیاسی می‌شوند شروع به وضع قانون و ایجاد جامعه‌ای بدوی می‌کنند. تمام اینها در اولین اپیزود اتفاق می‌افتند و تازه از اینجا به بعد است که به درون پوست و گوشت تاریخ و اسرار این کاراکترها و زمین وارد می‌شویم.

چند اپیزود اول به شدت یادآور سریال «لاست» است. بچه‌ها باید سر رهبری به توافق برسند، محیط امنی برای خودشان بسازند و دنبال غذا بگردند. آن هم کسانی که تمام عمرشان را در فضا سپری کرده‌اند و اطلاعات دست‌اولی درباره‌ی زمین ندارند. در جریان همین گشت‌و‌گذارها و جدال‌های ابتدایی است که دو اتفاق می‌افتد: شخصیت‌ها پردازش می‌شوند و روابط بین آنها شکل می‌گیرد و همچنین کم‌کم با دنیای جدید باقی‌مانده از جنگ اتمی آشنا می‌شویم. مسئله این است که زمین برخلاف چیزی که فکر می‌کردیم، خالی از سکنه نیست و فضایی‌ها تنها بازماندگان بشریت نیستند، بلکه خیلی زود متوجه می‌شویم انسان‌ها به شکل‌های مختلفی به زندگی ادامه‌ داده‌اند. مثلا از یک طرف گروه «زمینی‌ها» را داریم که سر و وضع‌شان ترکیبی از انسان‌های اولیه و قرون وسطایی است؛ کسانی که مکان‌هایی را برای دور ماندن از تشعشات اتمی باقی مانده بر سطح زمین ساخته و در آن‌ها زندگی می‌کنند. همچنین گروه دیگری که به «ریپرها» مشهورند و در غارها و زیرزمین زندگی می‌کنند و از طریق آدم‌خواری شکم‌شان را سیر می‌کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین گروه‌های زمینی، «مردمان کوهستان» هستند که در ۱۰۰ سال گذشته در پناهگاه‌های زیر زمینی دوام آورده‌اند و به همین دلیل بدنشان توانایی تحمل اتمسفر سطح زمین را ندارد و تنها آرزویشان این است که به‌طریقی بالاخره دیوارهای سنگی و تاریک کوهستان را رها کرده و با خیال راحت در میان درختان نفس بکشند.

فضایی‌ها که در ادامه توسط زمینی‌ها «مردمان آسمان» نام می‌گیرند، دریچه‌ی آشنایی ما با دنیای جدید هستند. یعنی بعد از سه فصل کماکان سوالات زیادی درباره‌ی تمام این جامعه‌های کوچک وجود دارد که سریال به مرور آنها را پرداخت کرده و ما را با چم‌و‌خم‌شان آشنا می‌کند. از شباهت سریال به «لاست» گفتم، اما بگذارید بگویم که «۱۰۰» از لحاظ مناطق تحت پوشش خیلی وسیع‌تر از یک جزیره‌ است. مثلا فصل اول به جغرافیایی اطراف نقطه‌ی گردهمایی مردمان آسمان می‌پردازد، در فصل دوم درها به طرف دنیای بزرگ‌تر بیرون باز می‌شود و در فصل سوم هم قدم به مناطق دورافتاده‌تری می‌گذاریم. به عبارتی دیگر، «۱۰۰» همچون چیزی که از یک علمی-تخیلی/فانتزی حماسی انتظار داریم، داستان جهان‌شمولی دارد، اما نکته‌ی مهم سریال این است که این بزرگ‌بودن باعث نمی‌شود تا از تمرکز نویسندگان بر روی شخصیت‌ها کاسته شود.

گفتم شخصیت‌ها و بگذارید بگویم که وقتی شروع به دیدن «۱۰۰» کردم، انتظار داشتم با سریالی طرف شوم که تمرکز اصلی‌اش روی اکشن است، اما سریال واقعا غافلگیرم کرد. «۱۰۰» نمره‌ی فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی به دست گرفتن شخصیت‌ها می‌گیرد و بازیگران هم در نقش‌آفرینی معرکه ظاهر می‌شوند. مخصوصا کاراکترهای زن. سریال بدون کاراکترهای قوی مرد نیست، اما اتفاقات دگرگون‌کننده‌‌ی قصه‌ همه مربوط به زن‌ها می‌شود. در تلویزیونی که به سختی می‌توان در آن شخصیت‌های زن قوی پیدا کرد، این سریال کلکسیونی از آنهاست. گل سرسبدشان هم کلارک گریفین (الیزا تیلور) است که برخلاف انتظارات اولیه، به فرمانده و نماینده‌ی مردمان آسمان تبدیل می‌شود. الیزا تیلور هم حتی ساده‌ترین صحنه‌هایش را با بازی کم‌نظیرش تاثیرگذار می‌کند. شخصیت کلارک خیلی من را به یاد ریک گرایمز «مردگان متحرک» می‌اندازد.

درست مثل ریک که در ابتدا چیزی درباره‌ی وحشت دنیای جدید نمی‌دانست، کلارک در حالی  قدم به زمین می‌گذارد که تمام عمرش را در یک مکان بسته زندگی کرده، اما او حالا باید دوستانش را برای بقا در برابر تهدیدات زمین و اتفاقات غیرمنتظره رهبری کند و این وسط، با موقعیت‌ها و تصمیمات سختی روبه‌رو می‌شود که او را از دختری آسمانی (لطیف)، به دختری زمینی (زمخت) تبدیل می‌کند و ماجرا تا جایی پیش می‌رود که او به همان چیزی تبدیل می‌شود که در ابتدا از آن وحشت داشت: کسی که حالا بدون اینکه نفسش به شماره بیافتد، آدم می‌کشد. این وسط، ممکن است تصور کنید «۱۰۰» از آن داستان‌‌های فمینیستی‌ای است که شخصیت‌های مرد را برای بزرگ کردن زن‌ها پایین آورده است، اما حقیقت این است که واقعا زن‌ها باید برای رسیدن به جایگاهی که همراهانشان و بینندگان آنها را به عنوان قهرمان و رییس‌ قبول کنند، تلاش بسیاری کنند. مثلا در قسمت‌های ابتدایی بلامی بلیک (باب مورلی) با قلدربازی قصد رییس‌بازی دارد، اما کلارک با چنان ظرافتی با او رفتار می‌کند که پادشاه قلدرها در برابر او سر تعظیم فرود می‌آورد و این اتفاق اصلا زخمت به وقوع نمی‌پیوندد و نویسندگان بلامی را کودن به تصویر نمی‌کشند.

انتظار داشتم «۱۰۰» فقط یک اکشن فانتزی سرگرم‌کننده‌ باشد، اما از جایی به بعد سریال نشان می‌دهد که می‌تواند از پس پرداختن به مسائل جدی‌تر و عمیق‌تری هم بربیاید
 

خیلی خب، حالا می‌خواهم درباره‌ی چیزی بگویم که مطمئنا خیلی از شما مثل من از محصول شبکه‌ی سی‌.دبلیو انتظارش را ندارید. به‌شخصه انتظار داشتم «۱۰۰» فقط یک اکشن فانتزی سرگرم‌کننده‌ باشد و تمام. اما از جایی به بعد (مخصوصا فصل دومش)، سریال نشان می‌دهد که می‌تواند از پس پرداختن به مسائل جدی‌تر و عمیق‌تری هم بربیاید. در فصل اول همه‌چیز به کلونی‌سازی و بقا خلاصه می‌شد و سریال از طریق پرداختن به این ایده‌ها، نشان می‌دهد که بشریت برای رسیدن به هدفی بزرگ‌تر چگونه مجبور به زیر پا گذاشتن بعضی قوانین انسانی می‌شود. در فصل دوم اما با پررنگ‌تر شدن نقش جامعه‌های زمینی و برخورد آنها با مردمان آسمان، سریال وارد مرحله‌ی عمیق‌تری می‌شود. دیگر برای زنده ماندن همه‌چیز به شکار و سیر کردن شکم خلاصه نمی‌شود، بلکه حالا پای سیاست و برخورد فرهنگ‌ها و باورها به میان کشیده می‌شود. حالا با بقایی روبه‌رو می‌شویم که با درگیری‌های دیپلماتیک کار دارد. سریال بارها و بارها در طول سه فصلش، کاراکترهایش مخصوصا کلارک بیچاره را در این زمینه در موقعیت‌های تصمیم‌گیری سختی قرار می‌دهد که راه فراری از آنها نیست و در این لحظات، که یکی از مهم‌ترینشان در پایان نیمه‌ی اول فصل دوم از راه می‌رسد، طوری تمام احساسات داستان در یک کانون جمع می‌شوند و تنش بدون هیچ تیراندازی و انفجاری به اوج خودش می‌رسد که چاره‌ای جز تحسین کار نویسندگان باهوش سریال ندارید.

اینکه یک سریال تلویزیونی بتواند یک معما و بن‌بستِ اخلاقی جدی را طوری به اجرا در بیاورد که عواقبش واقعی احساس شوند، کار سختی است. سریال‌های زیادی به مسائل مربوط به پیچیدگی زندگی و حفظ اخلاق می‌پردازند، اما تعداد معدودی از آنها در کندو کاو در چنین موضوعاتی موفق هستند. وقتی قهرمان داستان تصمیم به زیر پا گذاشتن باورها یا انجام کاری که دوست ندارد می‌گیرد، معمولا این لحظه‌ی حیاتی، یک‌لایه از آب درمی‌آید. سریال‌های کمی از این لحظات سربلند بیرون می‌آیند. Breaking Bad این کار را کرده است. The Sopranos این کار را کرده است و Game of Thrones هم دارد این کار را می‌کند. اینها سریال‌هایی هستند که ما را همراه با کاراکترهایشان به درون محدوده‌ی خاکستری فلسفه‌ی دنیاهایشان می‌برند و اجازه نمی‌دهند تا آنها بی‌دردسر و بدون له‌و‌لورده شدن به پایانی شاد و خوشحال برسند. مساله‌ای که «۱۰۰» را از یک سریال سطح متوسط بالا می‌برد، این است که هدف سازندگان خلق چنین لحظات نفسگیری است. اگرچه سریال همیشه در اجرای عالی آنها موفق نیست، اما وقتی یکی از آنها را به‌طرز بی‌نقصی به اجرا در می‌آورد، جای سیلی سریال روی صورتتان باقی می‌ماند.

بعد از این همه تعریف و تمجید، بی‌انصافی است اگر مقاله را بدون اشاره به یکی از بزرگ‌ترین انتقادهایی که نسبت به سریال دارم تمام کنم. «۱۰۰» فصل اول و دوم معرکه‌ای دارد که اپیزود به اپیزود بهتر و بهتر می‌شوند. اما سریال متاسفانه در فصل سوم به خاطر یکی از تصمیمات بدی که نویسندگان درباره‌ی یکی از کاراکترها (بلامی) می‌گیرند، وارد مسیری غیرمنطقی و اعصاب‌خردکن می‌شود. تصمیم شتاب‌زده‌ی بلامی برای همراهی با پایک و برگشتن به نقطه‌ی اولش که تنفر از زمینی‌ها بود، قوس شخصیتی او را با سکته‌ی بدی مواجه می‌کند. چون بلامی در طول فصل اول و دوم به این نتیجه رسیده بود که جنگ و سیاست در این دنیا پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. که دشمن مشخصی وجود ندارد، اما نویسندگان به‌طرز مسخره‌ای این تکامل را نادیده گرفته و طرز فکر او را به قسمت اول سریال برمی‌گردانند. از همین رو، خط داستانی پایک و بلامی تا اواسط فصل سوم وضعیتی دارد که اصلا در حد استانداردهایی که سریال قبلا وضع کرده بود، نیست، اما خوشبختانه در ادامه با جدی شدن یک تهدید جدید، بلامی هم سر عقل می‌آید و این مشکل پشت سر گذاشته می‌شود و این انتظار ایجاد می‌شود که فصل چهارم در حالی آغاز شود که نویسندگان دیگر دست به چنین حرکاتِ ضعیفی نزدند.

کسانی که خوراکشان محصولات شبکه‌ی سی‌.دبلیو است مطمئنا تا حالا ته‌دیگ «۱۰۰» را هم خورده‌اند، اما مخاطب اصلی من برای نوشتن این مقاله، افرادی بود که مثل خودم «۱۰۰» را جزو دیگر کارهای تین‌ایجری و سطح پایین این شبکه می‌دانند. می‌خواستم به آنها هشدار بدهم که در حال از دست دادن تجربه‌ی لذت‌بخشی هستند. «۱۰۰» از آن سریال‌های نابی است که در عین تند و سریع‌بودن، به مقدمه‌چینی طولانی‌مدت و اصولی هم اعتقاد دارد. در عین داشتن صحنه‌های اکشن فیزیکی، مغز و روان کاراکترها را هم تحت فشار قرار می‌دهد. در عین داشتن چارچوبی کلیشه‌ای، در پرداخت به جزییات منحصربه‌فرد است و در عین فانتزی‌بودن، علمی‌-تخیلی می‌شود. یا به عبارتی دیگر، این همان سریالی است که قرار است به مشغله‌ی جدیدتان تبدیل شود!

محمد بازدید : 85 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

رویداد DC Fandom پر بود از اتفاقات جذاب. اما فکر می‌کنم با من هم عقیده باشید که اولین تریلر The Batman که توسط مت ریوز کارگردانی می‌شود، گل سر سبد مجلس بود. با یکی از بهترین تریلرهایی که در چند سال اخیر برای یک فیلم سینمایی ساخته شده طرف بودیم. موسیقی Something in the way از گروه نیروانا به خوبی روی تریلر فیلم نشسته بود و گارگردانی خوب آن نیز، امید به موفقیت The Batman در جلب رضایت طرفداران و منتقدین را بیشتر می‌کرد. اما این سکانس مربوط به دیالوگ «I Am Vengeance» بود که حالا نظر همه را به خودش جلب کرده.

اینستاگرام، توییتر و هر جای دیگری را که نگاه کنید، پر است از کلیپ‌های ضبط شده از سکانسی که بتمن یکی از اعضای گروه پنگوئن را با بی‌رحمی تمام کتک می‌زند. انگار بعد از دیدن این صحنه خیال همه راحت شد که رابرت پتینسون واقعا می‌تواند یک بتمن خوب باشد. با این حال، در دل همین تریلری که دیدید، نکته‌های ظریفی هم وجود داشت که احتمالا متوجه‌شان نشدید.

محمد بازدید : 74 سه شنبه 28 مرداد 1399 نظرات (0)

۱۳ دلیل برای اینکه (به انگلیسی: Reasons Why 13) یک سریال اینترنتی آمریکایی در ژانر درام نوجوانانه و معمایی است. فیلم‌نامه این سریال توسط برایان یورکی بر اساس رمانی به همین نام نوشته جی اشر که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد به رشته تحریر درآمده‌است. ۱۳ دلیل برای اینکه از محصولات اورجینال نت‌فلیکس محسوب می‌شود و توسط همین شرکت ساخته و توزیع شده‌است تهیه‌کنندگی سریال توسط سلنا گومز و توماس مک‌کارتی انجام شده‌است و خود مک‌کارتی تعدادی از اپیزودهای سریال از جمله اپیزود اول و دوم را کارگردانی کرده‌است. داستان سریال دربارهٔ دختر نوجوانی به نام هانا بیکر است که پیش از خودکشی دلخراش خود، ۱۳ نوار کاست ضبط کرده و در هرکدام از آن‌ها یکی از دلایل خود برای خودکشی را شرح می‌دهد.

محمد بازدید : 169 سه شنبه 14 مرداد 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره سریال Rick and Morty

سریال Rick and Morty (سریال ریک و مورتی) یک انیمیشن سریالی بزرگسالانه است که به طور اختصاصی از بخش Adult Swim شبکه Cartoon Networks پخش می‌شود، برای اولین بار در ماه دسامبر سال 2013 روی آنتن رفت و طی 11 اپیزود، فصل اول خود را به پایان رساند. شبکه Cartoon Network یک شبکه تلوزیونی کابلی است که تحت مالکیت کمپانی Warner Bros در سال 1992 تاسیس شده و انیمیشن‌های سریالی مخصوص کودکان را پخش می‌کند. از سال 2000 یک بخش جدید به این شبکه تلوزیونی اضافه شد که به صورت شبانه بین ساعات 8 شب تا 6 صبح، انیمیشن‌ها و برنامه‌های بزرگسالانه مختلف را پخش می‌کند. طی این ساعات از شبانه‌روز، کودکان بین 7 تا 15 سال که مخاطب‌های اصلی شبکه Cartoon Network را تشکیل می‌دهند، خوابیده‌اند و از همین جهت بخش Adult Swim این شبکه به راحتی می‌تواند برنامه‌های بزرگسالانه خود را که شامل برنامه‌های تلوزیونی مختلف، انیمیشن‌های سریالی و فیلم‌های کوتاه می‌شود را روی آنتن ببرد. یکی از این انیمیشن‌های سریالی پرطرفدار که از سال 2013 شروع به پخش کرده و حسابی هم در محافل مختلف مورد تحسین قرار گرفته، سریال Rick and Morty است.

درباره ما
Profile Pic
معرفی و دانلود جدیدترین سریال های جهان از وبلاگ سریال ها | دانلود فیلم , دانلود سریال , دانلود رایگان فیلم جدید , دانلود فیلم با دوبله فارسی , دانلود فیلم و سریال با زیرنویس فارسی چسبیده از رسانه سریال ها | فیلم ها Movie; سریال ها Series; انیمیشن ها Animation
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 942
  • بازدید کلی : 5,922